söndag, september 17, 2006

Valdagen

Ja, så har vi gjort vår plikt o varit o röstat.

När vi då ändå var iväg, så passade vi på att lämna ett lass med skräp på tippen, köpa en ny ventil till husvagnen, köpa ett nytt batteri till Elins klocka, äta på McDonalds (fina böcker i HappyMealen så då gäller det att passa på) och även köpa en säck med torv på Bauhaus.

När vi kom hem var vi rätt trötta. Iallafall vi vuxna... Elin gick och hämtade grannflickan och sen höll de igång hela eftermiddagen alla 4.

Jag är rätt nöjd med att jag iallafall orkade göra lite äppelmos till mellanmålet. Visserligen tyckte inte grannflickan om det alls (inte ens med jättemycket mjölk i...), men eftersom alla mina flickor åt och åt och åt, så är jag glad ändå :o)

Nu har jag dessutom lagat chili con carne till i kväll :o) Kreativt va? Men resten av familjen är iväg på cykeltur, så tills de kommer hem har jag lite paus här framför datorn. Bordet är dukat och chilin mår ju inte illa av att stå o vänta en stund på spisen.

Sen blir det ju valvaka i kväll. Spännande...

Inga kommentarer: