onsdag, september 20, 2006

Irriterande tanke

Igår var jag och handlade. Var lite trött o stressad när jag gick från kassan. Gick och läste på mitt kvitto.
Då säger någon som sitter vid ett av caféborden "Goddag, goddag"
Jag tittar bara upp lite snabbt och säger "Hejhej" smått ointresserad och går vidare.
Jag tittade inte ens så länge på personen i fråga så jag vet vem det var. Eller om det över huvudtaget var mig han pratade till.
Just då tänkte jag inte så mycket på det, men nu funderar jag på vem det kan ha varit.
Tänk om det var någon jag känner?
Inte helt otroligt, även om jag inte kände igen honom.
Jag menar, jag tittade inte på honom mer än bråkdelen av en sekund.
Jag tror han hade axellångt ljust hår, men är inte helt säker. Mer vet jag inte.
Kanske pratade han med någon som kom bakom mig, men kanske inte.
Kanske var jag hemskt ohyfsad helt enkelt!
Undrar vem det var.
Det får jag väl aldrig veta nu...

Inga kommentarer: