onsdag, september 13, 2006

Man vet att man är på landet när...

... man kör på en grusväg och det plötsligt står en traktor mitt på vägen med öppna dörrar och en man i övre medelåldern står bredvid och äter kött med sås och potatis (utan grönsaker) på en tallrik som står på traktorn!


Detta hände mig nyss på min leveransrunda. Sånt gör mig lite glad, faktiskt. :o) Jag tycker om landet. Jag parkerade på gräset bredvid vägen och gick den sista biten. Skulle bara ett par hus bort och sen tillbaks igen. Som tur är så står husen hemskt tätt just där, för att vara på landet, och dessutom var det fint väder, så det var bara trevligt med en liten promenad.

Mannen berättade att han höll middag (fast det syntes rätt tydligt) och frågade om han skulle flytta på traktorn, men jag sa att det inte behövdes. :o)

Inga kommentarer: