fredag, september 22, 2006

Danmark

Jaha, här sitter man nu på det danska kontoret.

Det var en trevlig middag igår med hela den danska delen av firman (3 pers) och 4 från en svensk kund som vi just satt igång ett uppgraderingsprojekt med. Vi var på en typisk dansk kro Bregnerød Kro där vi åt en god middag med gott vin, och vi svenskar sov över till idag.

De skojade hela kvällen om hur fel de körde när de körde dit och hur de alltid kör fel när de ska till det danska kontoret och sliter ut en kartläsare varje gång. Så, i morse fick jag visa vägen, jag som hittar ju. Fast... inte hade jag brytt mig om precis hur taxichaffören körde... så vi kom förståss in i Birkeröd från ett annat håll, så jag var inte helt med i svängarna där, så vi fick vända om en gång när vi missat en vänstersväng... Så, de har fortfarande aldrig kört raka vägen till kontoret. Nåja. Jag tror nog de hade irrat runt lite mer om inte jag var med. Det var inte världens mest detaljerade karta de hade skrivit ut från krak om man säger så...

I eftermiddag tar jag tåget hem igen.

Inga kommentarer: