tisdag, september 26, 2006

Sista grillkvällen?

Kanske var detta den sista grillkvällen för sässongen. Vi tyckte iallafall att vi skulle passa på att grilla ikväll när alla var hemma och det var sommarväder. Trevligt. Det var ett tag sedan sist faktiskt.

En katt som bor ett par hus bort gjorde det hela lite jobbigt i början. Han var väldigt intresserad av vad vi hade på bordet. Anders hämtade en dänkflaska med såpvatten och efter några områngar av den så gav han sig tillslut...

Två mössor fick jag sålt idag till en dagismamma minsann. Och en gammal kund ringde o frågade om hon och ett par väninnor fick komma hit och titta o känna lite på kläderna. De hade kollat på nätet och var bjudna till en träff som blev inställd. De ville inte ordna någon träff, men de hade spanat in sig på några av sakerna som de gärna skulle vilja se i verkligheten innan de köpte. Så kanske kommer de hit på torsdag eller fredag eftermiddag. Hon skulle höra med de andra. Det är ju aldrig fel med lite sån "gratis" försäljning.

Idag har jag kopierat några av mina gamla CD-skivor till datorn och spelat lite på mediaspelaren. Man kan ju göra en del kul saker med den faktiskt. Spellistor o ratings o sånt. Jag har inte alls använt den förut. Så idag har jag lyssnat på mycket musik. Det blev mest David Bowie, Cardigans o Bo Kaspers. Lite Kiss också, men jag insåg efter några låtar att jag inte var i rätt mood för Kiss idag.

2 kommentarer:

gravallvar sa...

"Inte i rätt mood för Kiss idag" - vi får erkänna att vi var tvugna att läsa den meningen två gånger. Men vi vågade inte läsa högt med tanke på vad grannarna här nere skulle tro.

Undrar om du har kläder som passar även vår storlek och stil... eller kanske snarare brist på stil?

Ulrika sa...

HAHA, nej, där tänkte jag mig inte för riktigt när jag skrev...

Jag minns tydligt när jag och min kompis tyckte det var hysteriskt roligt att hennes storebror lyssnade på Kiss....

Kanske skulle våra fleecemössor med passande motiv sitta bra till vintern? http://www.meandi.se/plagg.asp?nr=52

Men jackor, tröjor o byxor är väl inget ni lägger några stora pengar på precis va?