tisdag, september 12, 2006

Hanna hos doktorn

Idag har jag varit med Hanna hos doktorn.

Hon har klagat över att hon inte hör så bra vid flera tillfällen under sommaren, och hon frågar också ofta "va?", så vi bokade en tid så en doktor kunde se om det var något fel. Det visade sig att hon har lite vätska bakom ena trumhinnan, så nu har hon fått i läxa att hålla munnen stängd och hålla för näsan och blåsa så luften går ut i öronen 5 ggr på kvällen o 5 ggr på morgonen varje dag, så kanske det kan hjälpa till att öppna upp så vätskan kan rinna bort. Men hon ska också få en tid till en öronläkare.

När vi ändå var där så passade jag på att berätta för doktorn att hon fått andningssvårigheter vid ett tillfälle i somras när hon sprang runt o lekte med några andra barn på en camping. Det var lite läskigt faktiskt. Hon fick sitta ner och ta det lugnt en lång stund. Satt i mitt knä. Hon fick luft, men det gick trögt och halsgropen "åkte in" när hon andades och det har vi fått veta sedan innan att det inte är bra.

Hon har fått liknande symptom vid ett par tillfällen förut när hon var mindre i samband med förkylning. Då sa de att vi skulle tala om ifall det hände igen, så det gjorde jag alltså nu.

Doktorn sa att det troligen var en pollenreaktion. Det var mycket pollen i luften i sommar, så även folk som inte är allergiska har haft besvär. Men eftersom det bara var en gång, så tyckte hon inte det var något allvarligt. Vi får fortsätta att hålla lite koll på henne ifall det händer igen. Hon skrev också ut Bricanyl som hon kan suga i sig ifall det skulle hända igen. Känns ändå lite tryggt att ha en sån i reserv liksom.

Imorgon är det min tur att gå till doktorn. Idag har jag tyckt att det känns lite läskigt på något vis.
Tänk om de hittar något fel... Tänk om de inte hittar något fel.... Jaja, vi får väl se imorgon...

Inga kommentarer: