måndag, september 11, 2006

Omotiverad

Ja, jag känner mig riktigt omotiverad och oengagerad i mitt programmeringsjobb just nu. :o(

Så fort jag får någon liten motgång, så flyger tankarna iväg till något annat och det känns bara jobbigt att lösa varje litet problem. Och när jag tillslut ändå löser något, så känns det "jaha" istället för "yes!!"

Kommer liksom inte riktigt igång på något vis.

Kanske en kombination av formsvacka och bristande kommunikation på jobbet (som gör att jag inte har någon egentlig deadline och jag inte egentligen vet vad jag ska hugga tag i när jag är klar med det jag gör nu).

Nåja, jag får väl tvinga migsjälv att sätta igång igen nu då... Kanske rullar det på bra om jag bara kommer igång... Kanske är jag som Hanna när hon cyklar....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland tappar man arbetsmotivationen fast men egentligen trivs på jobbet... Hoppas du får tillbaka den snart! Du verkar ha en varm o go familj att komma hem till (som jag!) och det är allra viktigaste!

Ulrika sa...

Tack Mie, det känns lite bättre nu :o)