onsdag, september 06, 2006

Rolig valsedel

I brevlådan låg fyra likadana ihophäftade vita komunalvalsedlar som fick mig att dra på munnen.

Partiet heter Sveriges Bästa och under texten "Du får bara markera en av dessa kandidater" står en enda kandidat: N N*, Blivande författare/Förtidspensionerad.

Bara titeln kan man ju skratta åt en stund: Blivande författare! Otroligt.

Där var ingen liten brochyr som talar om varför man ska rösta på just honom. Vad det är för politik han står för och så.

Kommer man dessutom härifrån trakten så vet man att denne man har haft flera mer eller mindre skumma projekt för sig.... Nä, han får ingen röst av mig inte!

*Ett namn här alltså, men jag vill inte bli skyldig till något personangrepp på min blogg, så jag skriver inte ut namnet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, låter som ett spännande parti ;-) Förstår om du inte röstar på honom!

Ulrika sa...

Tack för din kommentar Mie!

Jag var in och kollade lite på din blogg med. Kul grej med dagens :o)

Men det hade inte varit lika kul här hemma... jag piffar ju inte till mig för att lämna på dagis o sen sitta hemma hela dan precis...

Och när jag är ute på homeparties så är det ju bara me&i:s toppar som gäller, så variationen där är ju inte oändlig precis...

Jag tittar nog in till dig fler gånger.

Ina sa...

Nu har jag hittat hit! Ska läsa lite mer, blir nyfiken på vem du är. Tack för besöket hos mig, alltid extra spännande med okända gäster!
Meandi-kläder har jag letat, men ingen häromkring verkar sälja - tyvärr! De är ju SÅ fina!!

Ulrika sa...

Ina: Ja, visst är det spännande med okända gäster på bloggen :o)

Nej tyvärr har vi inte lyckats täcka hela vårt land med me&i-säljare ännu, och inte har vi någon web-shop heller. Men om det är något du är riktigt sugen på, så skulle du kunna skicka mig ett mail på ulrika@sjo.se så går det helt säkert att ordna med postens hjälp :o)