onsdag, september 20, 2006

Ostrukturerat

Det är visst inget fel på mig.
Alla prover är bra.
Det är ju bra.
Fast, något är det ju som inte är helt rätt.
Jag tror jag vet.
Mitt liv är för ostrukturerat
Mitt hem är för ostrukturerat
Jag är för ostrukturerad
Och så rör jag för lite på mig.
Jag måste bara ta tag i det hela och strukturera upp lite.
Fast...
Det är förståss lättare sagt än gjort...
Men idag kom jag iväg på min promenad runt byn iallafall.
Det kändes bra.
Det var ett tag sedan sist.
Och plockat o grejat lite här hemma.
Det kändes också bra.
Imorgon ska jag till Danmark.
Middag med folk från en kund och övernattning.
På lördag har vi släkten på middag eftersom Anders fyller år idag.
Så innan dess så får vi väl försöka hitta någon sorts ytlig struktur på hemmet iallafall...
Eller åtminstonne få undan en del av alla ostrukturerade grejor så de inte syns...

Vi blir 12 vuxna o 4 barn.
Anders har beställt buffé-mat från en cateringfirma.
Till och med barnbuffé till barnen :o)
Skönt att slippa matlagningsbiten.
Så i nästa vecka när det där är överstökat kan jag kanske ta tag i struktureringen av migsjälv och framförallt min tid.
Det behövs lite extra struktur av tiden när man jobbar hemifrån.
Det är två jobb, ett hem, tre barn, en samob och mitt eget liv som ska få plats under samma tak
Och på 24 timmar om dygnet.
Och inget av det kan jag vara utan.
Det borde ju gå på något vis.
Men kanske krävs det lite bättre planering för att orka med.
Det gäller bara först att orka planera.
Och strukturera.
Det ordnar sig nog.

Inga kommentarer: