lördag, november 04, 2006

Stress

Det är lite fullt upp nu, därför har jag inte skrivit på några dagar.

Dels ligger jag efter med ett projekt på jobbet som ska vara klart nästa vecka. Jag är klar med de stora sakerna nu. Det är mest finish och hjälptexter kvar... Fast det tar ju tid det med...

Dels så fick jag en leverans från mitt andra jobb med en massa restade kläder som skulle sorteras och packeteras och sedan levereras hit o dit över Skåneland. En hel del av dem har jag skickat med posten idag. Resten ska jag köra ut med på måndag tänkte jag.

Sedan är det ju de där vanliga sakerna som jämt finns som städ o mat o barn o sånt...

Idag var Hanna o Elin bjudna på femårskalas hos en tjej som nästan bor granne med oss. Så de och jag åkte iväg till Center Syd på förmiddagen för att fixa present. Det blev två Junior-pyssel-satser från Panduro. Jag hade egentligen tänkt att det räckte med en, men de kunde inte komma överens om vilken (magnetmöss eller tomtar), så istället för att tjafsa om det så bestämde jag att de fick välja vars en.

Det var trevligt att vara iväg med bara dem. Egentligen skulle jag vilja ha lite mer tid för ett barn i taget. Utan stress. Jag har funderat på att hämta en av dem före mellanmålet på dagis och åka iväg o fika någonstans bara vi två. Kanske kan det bli av bara detta stressiga projektet är över. Jag måste ju ha tid för tre sådana eftermiddagar ganska nära varandra i tid, så det inte blir alltför orättvist.

Men nu måste jag faktiskt duka av färdigt efter kvällsmaten och hänga upp tvätten... Kan ju inte sitta här hela kvällen...

3 kommentarer:

Ina sa...

Ibland bara samlas allt på en gång! Då blir det lätt för stressigt. Tycker det verkar som att du har god koll ändå, och en plan för hur du ska göra.

Vilken bra idé att ta ett av barnen i taget och göra något med! Det är ju något jag som endabarnsmamma inte behöver fundera på. Däremot sörjer jag ju att dottern alltid, alltid måste lita till sig själv att hitta någon att vara med. Det finns ingen "självklar", som alltid finns där - vare sig man vill eller inte! Myntet har - som alltid - två sidor!

Anonym sa...

Alltför ofta har man så fullt upp att man knappt hinner tänka på vad man håller på med..

Sköt om dig själv också så att du inte knäcker dig! Tänk på att tid investerad i dig själv blir till nytta för dina barn också! Kram!

Ulrika sa...

Tack för att ni tänker på mig, Ina o Mie :)