onsdag, november 15, 2006

Luciaövning

Idag var kantorn frisk så barnen fick övat lite till Lucia.

Till en sång behövdes 4 frivilliga som skulle vara adventsljus. Hanna o Elin räckte genast upp händerna och jag lyckades visst med tankekraft hindra Thea att härmas just den gången. Jag har svårt att tro att hon skulle kunna stå helt still och vara adventsljus någon längre stund..... Jag är lite osäker på hela lussegrejen för hennes del, men vi får väl se. Hon vill ju förståss hemskt gärna.... och så är ju båda syrrorna och bästa kompisen från dagis med.

Adventsljusen blir alltså Hanna o Elin, deras jämnåriga, och jämnlånga dagiskompis och en lång kille som jag har för mig går i tvåan. Ser lite kul ut, men det blir säkert bra :)

Vi fick dagisfotona idag också. Jättefina :) Det är en del skrivande på de där lapparna först bara.... Det märks att man inte är van att skriva så mycket förhand längre. 4 lappar med samma text på, bara förnamnet som skiljer. Men det var förståss värt besväret :)

Inga kommentarer: