onsdag, november 08, 2006

Thea

Nu har min lilla Thea blivit 2½ år gammal och 92 cm lång. Lika lång som Hanna o Elin var när de var 3 år (+-½cm).

Den lilla gropen i hakan som hon hade redan som nyfödd och som alla sa att den kommer säkert att växa bort, den sitter kvar och ser mycket bestämd ut. Precis som resten av Thea. Hon är, och har alltid varit, en mycket bestämd ung dam. Jag trodde att Elin var envisast i världen, men jag hade fel. Thea är nog ett snäpp envisare... Hennes "Jag VILL ente" är nog en av de vanligaste meningarna i detta hus...

Men när hon inte testar gränser och roar sig med att göra precis tvärt om, så är hon förståss en riktig goding. Mycket generös med kramar och pussar och har börjat prata riktigt mycket. En facinerande tid, tycker jag, när man kan börja samtala med henne och få veta hur hon tänker. Lika facinerande som när de andra två var i den åldern.

Enligt Thea finns det 3 sorters tröjor: kortärmad, långärmad och tjockärmad :) Låter så gulligt tycker jag.

För övrigt är hon också en fullfjädrad härmapa. Hon härmar allt som syrrorna gör nästan hela tiden :)

Fast det är inte så kul när det är fel saker hon härmar :-/ Om man säger till någon av de andra att sluta med något, vad som hellst, så kan man vara helt säker på att man i nästa andetag måste säga till Thea exakt samma sak. Ibland är det lika bara att säga typ "Gunga inte på stolen Hanna det gäller dig också Thea" i samma mening, så man har det överstökat liksom... Inte för att hon bryr sig om det förståss... Hon gör det ändå...

Hon kommer säker att gå långt i livet.

1 kommentar:

malin sa...

Thea har ju helt rätt! Tjockärmad är absolut något helt annat än långärmad - att inte vi andra etablerat det i svenskan är skandal! Heja Thea =)