fredag, november 17, 2006

Fast...

...nu när jag räknade lite på det så är det visst inte så himla simpelt ändå...

På glöggminglet räknar jag inte med att få speciellt mycket sålt från lagret. Då är folk mest intresserade av utförsäljningen av min provkollektion och det påverkar inte min försäljningsstatistik.

Så om jag delar det jag har kvar till målet med antal träffar jag har kvar så blir det 25 948/6=4 325 kr per träff.
Min genomsnittliga försäljning per träff ligger på strax över 5 000, men det är ett välkänt faktum att siffrorna dalar mot slutet av sässongen. Det har jag också redan känt av.
Blir kanske ingen räkmacka att få ihop till målet trots allt. :(
På något vis kommer jag att klara det, det är jag övertygad om, men den där rågen jag pratade om i förra inlägget blir nog inte mycket att skryta med....
I värsta fall får jag stödhandla lite av migsjälv på slutet, för över 150 000 ska jag, så jag får köpa nästa års kollektion för halva priset.
En del prestige ligger det i det också.

Inga kommentarer: