tisdag, oktober 31, 2006

Halloween

På tösernas dagis var det halloween-fest idag. De har pysslat o grejat inför detta i två veckor, och äntligen var det dax :)

Det blev lite smått kaotiskt i morse, det måste medges. En draculadam, en skelettflicka och Lilla Spöket Labolina skulle fixas till. De stora töserna hade masker sedan förra året och fick låna svarta kjolar av mig. Hanna fick låna en svart top också, men Elin hade bestämt sedan långt tillbaka att hon skulle ha sin favorit-tröja: en grön pirat från me&i och det passar ju sig bra med döskallemärken idag, trots att det kanske inte är vad en draculadam skulle ha valt... men jag kan ju ha fel förståss...

Det som blev riktigt stressande var att jag inte kunde hitta min svarta kajalpenna som jag skulle sminka Labolina med. Jag förstår inte vart den tagit vägen... Jag är helt säker på att jag hade den i påskas.... I panik ringde jag till dagis o frågade om de hade något sådant där, men det hade de inte. Dagisfröken tipsade mig iallafall om vattenfärger, så det fick det bli. Väldigt tjusigt faktiskt. Stora runda cirklar runt ögonen med ögonfransar runtom hela och en kryll-lock i pannan. Ett lucialinne till det och ingen kan missa att det är Labolina som kommer :)

Andra stressmoment var att jag skulle med tåget till Danmark och att jag helt missat att betala räkningarna i gårkväll, så det var jag tvungen att göra på morgonen det med, eftersom jag övernattar på min danska kro i dag och sen är det ju väldigt försent (Ja, ännu mer försent än idag alltså). Packat hade jag förståss inte heller gjort, men det tar ju nästan ingen tid när man bara ska vara borta en natt själv och jobba. Fast rollon missade jag :/

Jag tyckte också det kändes lite jobbigt att behöva cykla till tåget i den där blåsten.... Men min ängel räddade mig igen :) Han var iväg och köpte nya vinterdäck till min (ängel igen) bil på morgonen och så kom han hem om lagom till att köra mig till tåget. Hade han inte gjort det, så hade jag fått ta nästa tåg.

Imorgon skulle det ju ändå snöa, så cykeln lockar inte på hemvägen heller... Men nu kan jag ju inte ta cykeln hem, så det får bli någon annan lösning...

När jag satt på S-toget och var en station från min slutstation så började det regna! Jag som hade rationaliserat bort regnbyxorna denna gången och bara hade regnjackan (den använder jag alltid. Röd o snygg som en vindjacka). Så tröttsamt! Ni kan ju gissa hur mysiga mina jeans var efter 20 min promenad till kontoret :/ Trots att jag gick o höll upp framkanten på jackan hela vägen så inte allt vatten skulle rinna ner på benen.

Barnen kom iallafall iväg till dagis som de skulle. Jag pratade med dem i telefon nu i kväll och Hanna berättade att de hade ätit gröna maskar (grönfärgad spagetti), fingrar (korv) naglar (majskorn), spindelnät (rivna morötter) och elefantbajs (köttbullar) till middag på dagis idag :)

Jag fick ett annat rum idag. Här räcker duschdraperiet hela vägen runt :) Fantastiskt!

Men nu är det dax för Madame Terror!

Inga kommentarer: