måndag, november 20, 2006

Simskola o läsning

Mamma var här idag och passade Thea medan jag följde med H&E till simskolan. I vanliga fall är jag ju hemma med Thea medan A kör till simskolan, men det får ju bli lite annorlunda när han inte är hemma.

Det var avslutning idag med diplom och glass till alla barn. Men det underliga är att nästa vecka börjar nästa termin!
De har lagt in en tredje termin mellan de två vanliga. Jag tycker som sagt att det är lite underligt, men det var på något vis för att det skulle få plats med fler barn. De kommer kanske lite snabbare igenom de olika stegen i simskolan om man gör så. Men framförallt så får de ju in fler terminsavgifter.....

Hanna o Elin går på steget som heter Grodan och som är det första simskolesteget utan föräldrar i vattnet. Nästa steg heter Sälen, men för att flyttas upp dit så måste man kunna simma 10 meter ryggsim utan flythjälp eller annan hjälp, och det kan de inte riktigt än. Men de mår säkert bra av att gå kvar på Grodan en omgång (nej, jag tycker inte det kan kallas termin)till. Nu är alla andra bättre än dem, så kanske känns det lite bra när det kommer in ett gäng nybörjare i gruppen så de kan få känna sig lite bättre :-)

Thea ska börja på det första plask-o-lek-steget nästa vecka: Doppingen :-) Det ser hon väldigt mycket fram emot!

Anders svarade på H&E:s mail, så jag skrev ut dem så de kunde läsa dem på papper. De läser verkligen riktigt bra! Nästan helt utan hjälp läste de hela mailet. :-) Det var inte jättelångt, 5-6 rader vardera, och skrivet med bara stora bokstäver, men ändå väldigt duktigt för ett par 5½-åringar tycker jag :-)

Hanna svarade tillbaks, men Elin ville inte idag.

Jag pratade lite med Anders i eftermiddags. Han hade inte kunnat sova på planet, så han var ganska trött. Det var nästan 40 grader varmt i Bankok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, nog för att jag skulle vilja byta bort lite kallt novembermörker men inte 40 gr förstås.. Låter inget vidare!

Ulrika sa...

Nej, det var väl lite i överkant för honom också. Han är varm av sig redan från början...
Men han jobbar ju mest, och innomhus har de aircondition. Tror jag.