fredag, november 17, 2006

Hemmakväll

Ikväll var det meningen att jag skulle ut o äta med en kompis. Det var bestämt sedan länge och jag hade sett fram emot det. Jag gav henne ett presentkort på en middag på Glorias i Lund i födelsedagspresent i september... Men så ringde hon nyss o sa att hon inte kände sig frisk :-( Inte så kul att sitta på restaurang då inte. Så vi bestämde en ny dag. Jag letade i min almanacka och kom fram till att första möjliga kväll var fredagen den 15/12! Eller, vi hade kunnat ta det på måndagen i den veckan också, men kom fram till att det var roligare att gå ut en fredag.

Känner mig faktiskt lite väl fullbokad nu de närmsta veckorna...

Så, egentligen rätt skönt att ta det lugnt här hemma tillsammans hela familjen i kväll. Fast, ja, lugnt o lugnt.... Det är ju fortfarande ganska intensivt med barnen. Om några år kanske det kan vara lugnt med en hemmakväll hela familjen..... På fredagar är det iallafall disneydax mellan 7 o 8 på en dansk kanal. Det brukar de se och då är de lugna. De bryr sig inte så värst om vad det är för språk, de sitter som klistrade ändå. Förut så visades exakt samma program på svenska på lördag morgon och sen även på lördag kväll, så de såg det 3 ggr i rad. Men det spelade ingen roll. Alla tre barnen glodde precis lika intensivt varje gång. Nu har kanalerna kommit i otakt på något vis, så det är inte samma avsnitt alla 3 gångerna. Det är faktiskt inte så himla ofta som de ser på TV på morgonen heller, men ibland får de göra det.

Men nu får jag väl ta mig ut o hämta hem de små underverken :-)

Inga kommentarer: