lördag, november 11, 2006

Ingenting

Hittills idag har jag inte fått gjort någonting:

Anders tog upp Thea när hon vaknade och ordnade med frukosten till alla barnen.

Sen har jag:
- Dukat av frukosten
- Borstat barnens tänder
- Kammat o flätat barnens hår
- Följt med resten av familjen o köpt farsdagspresenter till morfar (A köpte till farfar o barnen har fixat på dagis)
- Lagat mat (Snabbmakaroner o korvstroganof på ca 17 min)
- Dukat på
- Assisterat vid lunchen (Pedagogisk lunch hade det hetat om jag gjort det på ett dagis)
- Lagt Thea
- Plockat ur diskmaskinen
- Dukat av och i diskmaskinen
- Lagt matresterna i burkar i kylen
- Packat in presenten till min pappa (morfar alltså)
- Packat in meandi-kläder till en kund
- Satt fram vaniljyoghurt o 3 sorters flingor till mellanmål
- Assisterat vid mellanmål
- Dukat av o i diskmaskinen
- Hjälpt Thea på med ytterkläder o cykelhjälm
- Puttat Thea o hennes trehjuling tre varv runt huset och sen ut genom skogen i sällskap av H&E
- Hållit alla barnen sällskap när de cyklat runt, runt, runt i vattenpölarna på Byagårdens parkering
- Övertalat Thea att följa med hem igen
- Fixat varma mackor till kvällsmat o dukat
- Pedagogisk måltid igen
- Dukat av o i diskmaskinen
- Startat diskmaskinen
- Fixat lördagsgodisskålar till barnen
- Tagit över slutet av barnens undanplockning
- Borstat barnens tänder
- Läst saga för barnen (ett kapitel i Pelle Svanslös i Amerika)

Och däremellan har jag slöklickat på datorn, slöat utan dator och läst lite i boken "Nya bränn inte ut dig". Ett par kaffekoppar och några chokladbitar har slunkit ner också....

Man kan ju tycka att det är en lång lista, men prova själva, det blir lätt mycket fast att man inte egentligen fått något gjort. Särskilt i en barnfamilj. Trots allt så är det ju ändå inget bestående som blivit gjort, bara en massa såntdär som måste göras om o om igen. Och ändå har jag inte skrivit ett ord om städning, plockning eller tvätthantering, som också är sånt som måste göras om o om igen, och det har jag alltså inte kommit någon vart alls med idag...

Jaja, paketet till min kund var förståss lite jobb där mitt i alltihop, och paketet till pappa var förståss trevligt, och cykelövningarna med barnen var ju egentligen ingen absolut måste-grej precis. Det är faktiskt lite trist att stå o glo när de cyklar omkring, men vi släpper inte iväg Thea dit utan vuxet sällskap och jag orkade faktiskt inte ens föreslå att hon skulle stanna hemma när de andra ville cykla dit.....

Att jag inte skrivit vad Anders har gjort betyder inte att han inte gjort något, som ni förstår. Men detta handlar ju om mig och inte om honom.

Nu ordnar han ostbricka och jag ska gå ner i källaren och hitta ett passande vin :)

Inga kommentarer: