torsdag, november 30, 2006

5:40

Imorgon bitti 5:40 kommer en taxi och hämtar mig här utanför :-/

Den ska köra mig till tåget som ska ta mig till Kastrup och därifrån tar ett flygplan mig o mina danska kollegor till Sandefjord i Norge. Vid 10-tiden landar vi där.

Vi ska på Strategimöte (gäsp) och Julbord (yes) med utomhusaktiviteter (!). Vi har fått order om att klä oss varmt, både för aktiviteterna och själva julbordsätningen. Så alla varianter av Den Lilla Svarta får vackert stanna hemma.

Nu kollade jag på länken som Svein Ivar skickat, (varför har jag inte gjort det förut? Inte alls likt mig) och då ser man att det verkar bli en "Villmarksmiddag i Vikingstua". Kanske man skulle haft medeltidskläderna med... nej, de är väl ändå för moderna, så då kan man lika gärna klä sig i 2000-tals kläder. Bara pinsamt annars. Vet egentligen inte vilken tid mina medeltidskläder kan tänkas komma från.... de är ju gjorda lite på känn... minst sagt...

Nåja, det där var en urspårning... Men jag kom till att längta lite efter medeltidsveckan i Visby.... Det är 6 år sedan jag var där sist... Kanske kan jag ta med H&E nästa sommar.... Jaja, det är långt dit och jag skulle ju inte skriva så mycket nu tänkte jag, utan bli klar med packningen och gå och lägga mig tidigt.

Jag blev inte helt klar med mitt ängel-pyssel på dagis ikväll, så jag får väl försöka ta mig tid till att pyssla klart dem sen nångång snart... jag tänkte ha dem i adventsljusstaken, och den ska ju fram redan på söndag... Kanske kan det räcka med en ängel till 1:a advent? Utan vingar?

Inga kommentarer: