tisdag, november 14, 2006

Baddag

Igår var simlärarna på utbildning, så det var ingen simskola.

Då tog vi tillfället i akt och åkte dit hela familjen bara för att bada.

Thea tyckte förståss att det var jättekul att få bada ordentligt, äntligen :)
Hon bottnar riktigt ordentligt i den grunda delen av "mellanbassängen" och kan gå själv på botten halvvägs till andra änden, så det blir ju inga problem för henne att gå på plask-o-lek där till våren. Jag har fortfarande inte riktigt förstått att hon är så stor min lillskrutta...

Hon o jag plaskade runt där hela tiden. Anders var till den stora bassängen med de stora töserna en o en så de fick öva lite simning. Resten av tiden plaskade de också runt i mellanbassängen för sig själva med diverse leksaker som finns där.

Thea åkte rutschkanan flera ggr och tyckte det var jättekul. Jag fångade henne förståss när hon kom ner till vattnet. Men jag minns att det tog lång tid på plask-o-lek innan H&E tyckte att det var kul och vågade släppa och åka ordentligt. Thea vågar lite mer, men så har hon ju också syrrorna att se upp till. Hon kunde också bubbla i vattnet och hoppa som en groda och lite andra plask-o-lek-saker. Men doppa huvudet under vattnet ville hon inte och jag insisterade inte heller på det. Två gånger trillade hon så hon kom under vattnet. Jag hjälpte henne snabbt upp, men det märktes att hon tyckte det var lite läskigt, förståss. När hon hämtat sig första gången så tittade hon lyckligt på mig o sa "Jag dök, mamma!" Hihi, ja det kan man ju säga :)

Jag "slapp" Thea i duschen iallafall. Hon gick på herrarnas med sin pappa och H&E gick med mig. Så jag fick valla de där småsega drömmarna istället för att duscha en högst ovillig Thea.

En bra dag igår. Jag fick undan tre saker som hängt över mig som "måste-göra-saker". Det kändes bra. Visserligen har jag många kvar, men jag väljer nu att fokusera på det som är positivt :)

Fars dag i söndags firades enligt traditionen här hemma med mormor, morfar, farmor o farfar. Anders fick fina kort som barnen tillverkat på dagis. Vi köpte inget till honom, utan tyckte att det räckte med dem. Det viktiga är ju inte att lägga pengar på presenter.

Men Anders o jag tyckte att vi var lite för stora för att kippa o klistra kort till våra pappor, så vi valde det komersiella alternativet med köpta presenter. Pappa fick strumpor och en rese-trisslott. Han vann 25 kr på resesidan. En resa för 25:-!?! Det kommer han inte ens till Lund o tillbaks för! Underligt med så små vinster på en reselott tycker jag.

Inga kommentarer: