onsdag, oktober 04, 2006

Idag

Idag har jag fått iväg ett mail till mina kunder om våra oktobernyheter, fått gjort en del programmering på jobbet, dammsugit nedervåningen, gått min promenad och ordnat en grönsaks-och-skink-paj som nu står i ugnen.

Inte så illa trots allt.

Återstår att ta reda på om pajen går att äta också...

Bottnen gjorde jag av dinkel-grahamsmjöl, fin-rapsolja och lite vatten. Alltihop på känn. Jag hade varken smör eller margarin hemma, men tänkte att det går nog såhär också. Sen förgräddade jag den nog en smula för länge, så den blev nästan bränd :( Hoppas de inte märker det, resten av familjen.

Fyllning blev frästa champinjoner, broccolibuketter, en riven morot, en riven palsternacka, en halv riven rabba (kålrot om någon icke-skåning läser) och lite strimlad rökt lönnebergaskinka med valnötssmak. På detta en äggstanning och några skivor ost.

Anledningen till att det blev just de sakerna i var att jag fått dem i grönsakslådan från mossagården, så det blir lite "man tager vad man haver"

Jag återkommer med kommentar om hur den blev senare.....

Inga kommentarer: