söndag, oktober 15, 2006

Vad som hänt sen sist

I torsdags var då begravningen av Anders farmor. Det gick bra. Ingen var sjuk och H&E var så lugna som man kan förvänta sig av ett par 5½-åringar i kapellet. Kanske lite lugnare ändå faktiskt, om man tänker efter. De satt inte bredvid varandra, det var uttänkt från början! De tyckte det var lite tråkigt, så en och annan lite väl hägljudd gäspning hördes och Elin försökte ett par ggr fånga Hannas uppmärksamhet med fåniga miner, men hon lugnade ner sig igen.

Men det är ju sorgligt med begravningar. Det kommer man inte ifrån. När de stora starka karlarna gråter, ja då kan det inte hjälpas att jag också gör det. Det blir ju så känsloladdat det hela. Och som om det inte vore nog med den begravningen man är på just då, så kommer iallafall jag ofelbart med mina tankar in på begravningar jag varit på förut: Morfar, Farfar, Faster, Farmor och Anders mors moster och så blir det någon extra tår för dem igen. Och så kommer också tankarna på framtida begravningar. Det är de tankarna som är de värsta. Särskilt som nu Farmor Ester var den sista i sin generation. Då är det våra föräldrars generation som står på tur. Nästan otänkbar tanke.

Nåväl, vi åkte hem till Farmor o Farfar efteråt och jag hämtade dit Thea också från dagis. Sedan lämnade jag resten av familjen där framemot kvällen för att hålla en visning som varit bokad sedan länge.

~~~***~~~

Fredag morgon var det segt att komma upp och jag kände mig inte riktigt iform. Och, istället för att komma igång bättre efter hand efter frukost och sånt, så kändes det bara värre :/

Som tur var så hade Anders inte åkt tidigt till jobb, så när jag väckt töserna och lagt fram deras kläder och jag kände att nu kan jag inte mer... jag _är_ sjuk och mår illa och det blir bara sämre, då gick jag bara ner till honom vid frukostbordet och sa att han fick ta över, för nu går jag o lägger mig igen. Vad skulle jag göra utan honom? Han är en klippa! Han ordnade givetvis iväg allihop till dagis utan att beklaga sig :)

Jag tillbringade större delen av dagen i sängen eller framför toan :x
Ett glas vatten till lunch och ett glas till mellanmål, men de stannade inte så länge....

Jag trodde att jag skulle bli bättre under dagen så jag kunde hämta min leverans på lagret, men så blev det inte. Den får jag hämta imorgon istället. Värdinnorna som jag skulle levererat till visade förståelse och tyckte inte det gjorde så mycket att de fick vänta till måndag. :o)

Jag fick ringa hem Anders lite tidigare också, så han kunde hämta barnen.

En stund efter att de kommit hem, så fick han yrselkänningar och fick gå in o lägga sig han med. Han hade nästan 39 grader!

Så, tillsammans hade vi någon typ av maginfluensa. Han hade feber o jag kräktes...
Barnen fick titta på film....

Jag ställde fram kvällsmaten till barnen, sen kunde jag inte var i köket mer, det luktade ju mat (jo, även mackor luktar för mycket när man mår illa!). Jag fick gå och lägga mig. Anders gick ner och övervakade kvällsmaten från ryggläge på golvet!

Sen piggnade han till ganska bra av en Ibumetin och fick barnen i säng.

~~~***~~~

I lördags var vi lite bättre båda två, även om orken inte riktigt var på plats.... Blev en hel del film för barnen då med... Fast A tog ut dem på shoppingtur på eftermiddagen iallafall. Jag sa ju att han är en klippa :)

~~~***~~~

Idag hade jag träff på eftermiddagen. Jag hade övervägt att försöka hitta vikarie, eller flytta träffen, men ju närmre söndagen vi kom, desto bättre kändes det, så jag körde på. Det gick utmärkt. Känner mig riktigt frisk nu faktiskt.

Inga kommentarer: