lördag, oktober 28, 2006

Fruktsallad

Vi hade två apelsiner och en blodgrape som legat länge i fruktskålen, trädgården är full med äpplen och päronen jag köpte förra veckan börjar bli smått övermogna.

Så detta blev till en fruktsallad. Jag filéade apelsinerna och grapefrukten, det gör att de blir ännu godare, faktiskt. Jag var länge motståndare till det och tyckte att man skar bort så mycket, men det är faktiskt inte så mycket som går bort ändå och det blir ju mycket godare utan klyfthinnorna.

Jag hittade också 5 mandlar, så de hackades och åkte i de med.

I kylen hade vi en liter vaniljyoghurt som jag tänkt ha till mellanmål en dag. Det blev idag, till fruktsalladen.

Ett sånt halleluja-moment! Det blev verkligen jättegott ihop och alla barnen höll med och alltihop gick åt!

A hade inte tid med mellanmål och är inte heller så mycket för varken frukt eller yoghurt, så han hoppade över det hela.

Thea sitter faktiskt fortfarande kvar och äter upp det sista av yoghurten.
Eller ja, hon gjorde det fram till att jag skrev det, då kom hon o sa att hon ätit färdigt.

Inga kommentarer: