tisdag, juni 13, 2006

Värmen fortsätter

Nu börjar det nästan bli lite jobbigt...
Gick min halvtimmesrunda strax efter 8 i morse. Var nästan för varmt redan då!

Har haft svårt att koncentrera mig på jobb idag. Kändes inte roligt...

Strax efter ett ringde de från dagis o sa att Elin hade feber, så hon fick komma hem. Hon fick vila lite. Kvart i 4 fick hon alvedon, för då var hon ganska ynklig och hade fortfarande feber. Nu på kvällen hade hon ingen feber, men får ändå stanna hemma imorgon. En feberfri dag ska det ju vara innan de får komma tillbaka.
Verkligen otur, för imorgon har hennes pojkvän kalas på dagis och ska bjuda på glass. Hon deppade inte ihop för det. "Jag får säkert något gott här hemma istället" sa hon och Hanna erbjöd sig att ta med en ballong hem till henne.

Livet är ju lättare när man är liten ibland.

Men ibland är det inte så lätt... Thea skrapade båda knäna blodiga på väg till dagis idag. Jämmer och elende! Det fick bli tvättat och plåstrat när vi kom fram till dagis. Sen sved det så hon inte kunde äta någon frukost alls. Och så fort hon får syn på de där plåsterna, så måste det jämras lite till. Hela dagen. När hon kom hem igen så lyckades hon snubbla 2 ggr till. Ena gången fick hon en gräsfläck på det ena plåstret. Andra gången slog hon upp såret på det andra knät så det blödde igenom. Ett grönt och ett rött plåster. Ack-ack. Jag tog av dem nu när hon skulle sova iallafall, så blir det kanske fina ruvor till imorgon.

Det är svårt att somna också när det är varmt. Barnens rum vetter helt mot kvällssolen och det blir så varmt där. Idag hade jag kommit ihåg att stänga fönsterna och dra ner rullgardinerna innan solen kom över på den sidan. Fast jag tyckte inte det hjälpte så mycket. Det är ändå varmt, och de kan inte sova. Jag vet ju hur det är. Jag har också svårt att sova, trots att vi inte har riktigt lika varmt som barnen.

Inga kommentarer: