torsdag, juni 01, 2006

Envishet

Det råder det ingen som hellst brist på i detta huset....

I morse var jag tvungen att lägga Hannas skalbagge-tröja i tvätten, för hon hade spillt på den. Det var inte populärt, för hon ville ha den idag med. När det sen dessutom visade sig att det bara fanns en enda tröja kvar i Hannas låda och att det var den helorangea, ja då gick världen fullständigt under. Orange är ju fult, så det kan man inte ha på sig. Inte ens om man får lov att ta av den direkt när man kommer till dagis.

Mycket trevlig morgon, som du förstår....*ironi* Såntdär konstant gnäll är superjobbigt att höra på tycker jag.

Jag fick tillslut ta på henne tröjan, för hon vägrade. Och när vi tillslut kom till dagis, så tog hon av sig skorna, och sen stod hon precis innanför dörren och surade och vägrade göra något annat. Jag pratade lugnt o sansat med henne (lugn o sansad kan jag inte precis säga att jag varit hela morgonen) en bra stund, men det hjälpte inte. Jag fick helt enkelt lämna henne där :o( Hoppas att hon iallafall får i sig lite frukost. Det hjälper nog, och framförallt: om hon inte får det så blir hon med stor sannolikhet ännu besvärligare...

Jag känner igen migsjälv i henne så väl. Och ändå kan jag inte undvika sånnahär drabbningar. Det är väl för att jag fortfarande är minst lika envis och tjurig.
Nu efteråt så kan jag tänka att det var väl inte så himla viktigt med tröjan. Det tar bara ett par minuter att gå till dagis, och även om det är mulet o regnigt idag, så är det ändå juni(!) och hon har ju kortärmad tröja o jacka, det hade gått hur bra som hellst. I eftermiddag ska jag iallafall tala om för Hanna att hon inte behöver ha den fler gånger. Vi lägger undan den till Thea istället. Inte ska man behöva hålla på och bråka såhär inte :o(

Det här med stegräkningen har jag visst fastnat lite i känner jag. Jag kom inte riktigt upp i 7000 igår :o( För dåligt egentligen. Men jag tog på den idag med, och när jag kommit upp i drygt 7000 steg, så nollade jag den. Nu står den på 765 och så får jag väl se till att klara av det idag. Det är ju egentligen inget som är svårt, och jag behöver definitivt röra på mig mer.

Det där rea-mailet jag skickade ut har fungerat jättebra :o) Jag har fått in beställningar för drygt 6000 änsålänge! När jag berättade om det på chatten som vi säljare har, så ville alla se det, så jag har skickat vidare det till rätt många säljare också nu. Och så skrev flera av dem tillbaka och tyckte att det var så bra skrivet och tackade såå mycket. Sånt blir jag glad av. När folk tycker om det jag skriver :o)

Men, nu får det allt vara slutbabblat här! Jag har ju faktiskt ett par jobb att sköta också...

Inga kommentarer: