söndag, juni 11, 2006

Slödag med grillavslutning

Det är väl vad man kan säga om denna dagen faktiskt.

Vi var i och för sig iväg hela förmiddagen och ordnade lite ärenden på shoppingcentrat hela familjen. Men det gjorde också att vi inte alls hann hem för att laga mat, utan det blev Pölsemannen som ordnade det till oss.

I vanliga fall har vi inte så mycket socialt liv precis, hänger mest bara här hemma för oss själva känns det som. Men denna helgen var ju alltså Cecilia och mina föräldrar här igår och idag var A:s föräldrar här en sväng på eftermiddagen och på kvällen bjöd vi över grannarna på lite grillat. Trevligt :o)

Visserligen glömde vi bort tiden lite där framåt kvällen, så när de kom hit så hade jag inte ens börjat med maten :o/ Så det blev egentligen mest grannmamman här som ordnade med maten, medan jag fnattade runt o försökte få styr på saker och grannpappan o A höll koll på barnen (våra 3 och grannens 2) och skötte själva grillningsdelen av matlagningen. Men det blev rätt gott o trevligt tillslut iallafall.

Det har ju varit hemskt varmt o somrigt idag, så det är svårt att tänka sig att det är jobbedag imorgon och att vi ska jobba en hel vecka till innan det är semesterdax... Jag känner mig också lite för varm på min vänstra arm... Jag bytte ändå ut min ärmlösa klänning mot shorts o t-shirt frampå eftermiddagen eftersom jag kände att vänsteraxeln inte hade det så bra.
Thea har nog oxå fått lite för mycket sol på kinderna såg det ut som. Hoppas det inte är värre än att det är borta tills imorgon. Sommaren skulle visst hålla i sig hela veckan :o) Hoppas nu bara att den kan hålla i sig över midsommar också, och gärna ännu längre...

Inga kommentarer: