lördag, juni 10, 2006

35

Idag fyller jag 35 år.
Kändes faktiskt jobbigare än att fylla 30.
Har inte alls lust att fira denna födelsedagen med någon fest eller så. Mamma o pappa kommer i eftermiddag på kaffe och sen tänkte vi grilla på kvällen.
Vädret är ju strålande, precis som det brukar vara på min födelsedag :o)

Igår klickade jag runt bland bloggarna här på Blogger och hittade en som jag fastnade för. Det var en tjej från Slovenien som heter Teja. Eftersom vi pratade om att stava Thea på det viset och jag aldrig har sett det förut, så var jag tvungen att maila och fråga henne lite om sitt namn. Hon berättade att hon egentligen heter Mateja, men kallas för Teja. Det visade sig vara en väldigt trevlig tjej, så vi har bytt några mail nu och jag hoppas vi kan fortsätta med det :o) Hon bloggar på engelska, så jag kan följa vad hon skriver, men eftersom hon inte förstår svenska så är ju min blogg ganska ointressant för henne...
Kanske skulle man skrivit på engelska istället... Nej, det känns konstigt. Jag skriver ju först o främst för migsjälv och för mina svenska o norska vänner.

Resten av familjen är nu iväg för att leta partytält till midsommar, så här är lugnt o skönt för tillfället. Förhoppningsvis har de en tårta med sig hem också. Jag har städat lite, men inte så hysteriskt precis....


Just när jag satt här o bloggade, så ringde det på dörren. Hmf, vem kan det vara som kommer o stör? Säkert nån som vill hämta sina kläder tänkte jag.
Men, det var min gamla kompis Cecilia som stod där med en bukett rosor och gratulerade :o)

Vi satt sen o snackade bort resten av eftermiddagen. Hon stannade på kaffe o tårta också sen när mamma o pappa kom. Sen körde hon hem till sin hund medan vi andra satte igång med grillandet. Det blev gott, som vanligt :o)

Sen klurade vi ut hur förtältet till husvagnen skulle sättas upp och när mamma o pappa åkt hem o barnen var i säng så satt vi där ute och planerade o funderade inför midsommar. De hade föresten inte köpt något tält tillslut, eftersom A kom fram till att det inte skulle få plats i bilen :o/ Men nu när vi satt där o klurade så kom vi fram till att vi nog får plats där, i förtältet. :o)
Förmodligen väldigt typiskt för nyblivna husvagnsägare, men va tusan, det är ju det vi är, så varför hyckla ;o)

Inga kommentarer: