torsdag, juni 15, 2006

Igår

Igår var ju Elin hemma. Hon hade 38 grader på morgonen också. Hon fick titta på film hela förmiddagen och sen körde vi till Café Vid Ån och åt lunch och jag pratade egentligen bort alltför lång tid med Helena som har stället. Det var länge sen jag var där sist, så vi hade en del att prata om...
Vi var de enda lunchgästerna där igår. Förra veckan hade det kommit 10. Inte så lätt att planera.
Jag kan iallafall varmt rekommendera en utflykt dit i sommar! Lunch, fika eller bara en glass. Jättemysigt ställe och så är det galleri o presentbutik samtidigt. Man kan också kombinera med en promenad längs ån. Jättefint verkligen! Hon har öppet onsdag, lördag o söndag. Fast idag är där musik-kväll, vet jag. Det har jag aldrig kommit iväg på, men en vacker dag gör jag kanske det...

Dagen avslutade jag med tvättsortering framför filmen X-men. Inte precis någon bra film måste jag säga, men det är ju trevligt att ha något att titta på när man sorterar tvätt. Särskilt James Marsden som spelar Cyclops är ju trevlig att titta på ;o)

Elin hade feber i gårkväll också :o( Så hon får stanna hemma idag med. Konstigt, för hon verkar ju inte speciellt sjuk för övrigt. Nåja, hon klarar sig ganska bra själv, så jag kan ju jobba ändå. Mycket som är praktiskt med att jobba hemifrån :o)

Vi gick en runda ner till ån när vi lämnat H&T. Trevligt, men inte lika mycket motion som om jag gått själv förståss. Men jag tänkte att det var bättre än inget.

Syrénerna börjar ta slut och jasminen börjar blomma istället :o) Luktar gott det med. Vi har ingen egen jasmin, men många i byn har.

Min vita pion blommar snart :o) Anders har tagit hand om den lite extra i år. Den har inte blommat de senaste åren och har nästan tynat bort. Men nu är den jättefin med många stora knoppar :o)

Inga kommentarer: