torsdag, juni 01, 2006

Nu är den här!

Husvagnen alltså :o)

Ser du bilden framför dig hur en mamma, två 5-åringar o en 2-åring springer runt i husvagnen, öppnar alla skåp o dörrar och kollar överallt medan pappan ligger på en av sängarna, ler o tittar på. Han har ju redan kollat allt. Han får givetvis också försöka svara på alla frågor som fyller luften... "Varför...varför...varför..." Samtidigt gungar vagnen lite hit o dit, för den sitter ju fortfarande på bilen utan stödben o sånt.

Jättekul, tycker jag. Ett helt nytt litet hem att ordna utrustning till helt från början :o)
Jag får försöka hitta någon snygg servis i plast (för säkerhets skull) och så nån duk som passar till och.....

Jag vet att jag läst något reportage i Allers för länge länge sen om en familj som hade allt i husvagnen i lila, de använde också bara lila kläder när de var ute med den. Har också läst om någon som hade schackrutigt tema i sin husvagn. Kul, men det blir nog lite för bra för oss tror jag. Lagom är bäst. Får väl se vad jag kan hitta... Blir nog lite blandat... :o)

Ska bli intressant att se om vi kan få allt att fungera sen också. Dels har ingen av oss någonsin ägt eller ens varit ute med en husvagn någon gång, så vi vet inte riktigt hur allt ska fungera. Dels är vi inte helt säkra på om allt fungerar. Men det ger sig väl.... Får väl fråga grannarna om det kniper, de har haft sin husvagn länge.

8216 steg hittills idag. Det är jag rätt nöjd med :o) Så tog jag också den långa rundan i eftermiddags.

Inga kommentarer: