söndag, juni 04, 2006

Grillning o födelsedagskalas

Det blev lyckat med dagisgrillningen. Vädret var strålande hela tiden. :o)
Men det är ju underligt att det kan vara så kul att klättra upp på taket till vinskydden och stå där och fjanta... Thea hängde iallafall inte med dit upp, det var bra. Men hon o Tilde sprang iväg in i skogen o försvann en liten liten stund, fast de gick inte så långt, så det var inte så farligt det heller.

Igår kollade vi (mest Anders) igenom så saker o ting funkade i husvagnen. Vi har gasolgrejorna och bromsarna kvar nu. Och förtältet. Som den står nu, så kan vi inte sätta på det och testa. Det står den stolpe och en del andra grejor ivägen, och skulle det inte vara för det så skulle det ändå komma ut i trädgårdslandet.

På eftermiddagen körde vi till Malmö för att fira att Anders morbror fyllt år. En massa god mat, som vanligt och så sitta o prata.

Töserna sprang omkring och lekte med nästkusinen Saga som är 3 månader yngre än Thea, och tröttade ut Farbror Stefan och Anders kusins man med vilda lekar. Den senare ska bli pappa i september är det meningen, så det var mycket snack om att han skulle öva.... Men han brukar busa med dem när de träffas.

Thea lurade givetvis med sig Saga på ett hyss. De hittade några kritor som de ritade på garderobsdörrarna i ett rum med. Mest Thea förståss... Men det är nog inte så svårt att få bort.

Klockan var närmre 11 när vi kom därifrån och då var alla barnen vakna, så jag hoppas att de sover lite extra länge idag, för det behöver de.
Så ska jag ordna mig lite frukost nu och kanske jobba någon timme.
Jag kunde inte sova längre, för Anders snarkade för mycket...

Jag kom bara precis över 6000 steg igår, så jag kör väl på utan att nolla tills jag kommer upp i 7000. Visserligen var jag upp en bit över 10 000 i fredags med den långa promenaden till grillplatsen, men det var ju då det.

1 kommentar:

Anonym sa...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»