måndag, juni 05, 2006

Damfrisör

Det var jag igårkväll.

Hannas lugg gick ner i ögonen och hon tyckte det var irriterande. Jag lovade att klippa den till henne. Så mellan pyamas och tandborsning förvandlades badrummet till frisörsalong med hjälp av en av tösernas stolar och en handduk knuten runt Hannas hals.

Under tiden jag klippte, så sprang Thea omkring och tog av pyamasen och lite andra blandade småhyss. När jag var klar så frågade jag henne om hon också ville klippa luggen. Hon nickade tjurigt. När jag sa att då gör vi det då, så blev hon överlycklig och satte sig på stolen och hon satt verkligen helt stilla (har hon annars mycket svårt för) med blicken riktad rakt fram när jag klippte, precis som jag sagt till Hanna :o) Gick hur bra som hellst.

Under tiden jag klippte Thea så började Elin också tigga om att få bli klippt! Hon som totalvägrat förut när jag erbjudit henne klippning. Hon skulle ha lång lugg har hon sagt. Jag frågade nu flera ggr om hon verkligen var säker på detta nu. Och eftersom hon var det, så klippte jag hennes lugg också.

Så nu har vi tre kortluggade töser. Egentligen skulle de nog behöva klippa topparna på hela håret, men det ger jag mig inte på själv! Vi får gå till frisören under semestern.

För övrigt var det en slö dag igår. Både Anders o jag var trötta o tradiga. Men madrasserna o dynorna från husvagnen fick vi tagit ut och piskat iallafall. Nu ligger de på bordet därute under markisen. Hoppas nu bara att markisen inte släppte igenom något av hagelskuren som kom här förbi förut... Nej, det såg inte ut som det var någon fara.

Inga kommentarer: