torsdag, juni 15, 2006

Hanna har tappat sin tand!

Ja, äntligen har hon vickat loss den.

Elins tand blev ju lös först och Hannas en vecka senare. Men det är längesen nu och det är också rätt längesen Elin tappade sin första. Den nya har växt upp så det nästan inte är någon glugg alls längre.

Elins andra tand var också väldigt lös och den nya tanden börjar växa upp innanför. Jag såg det idag när jag borstade hennes tänder. Så jag sa till henne att hon måste vicka loss den nu, annars kanske den växer fast igen och den nya stannar kvar innanför. Då måste tandläkaren ta ut den. Sen var det Hannas tur att borsta och då såg jag att hennes första nya tand också växer upp innanför den gamla, så jag berättade samma sak för henne.

När de lagt sig så gick jag ut o snackade med Anders lite. Så hör jag Hanna vråla på mig där inne, så jag fick brått in igen. Då hade hon fått loss tanden :o)

Inga kommentarer: