fredag, december 15, 2006

Pizzafest

Anders är på julfest på sitt jobb ikväll.

Då tyckte jag att vi skulle ha lite festligt här hemma också, så jag föreslog för töserna att vi skulle beställa pizza. Det var de givetvis genast med på :-)

Jag ringde o beställde och så frågade jag vem som ville med o hämta. Jag hade nog förväntat mig att alla skulle vilja följa med. Men Hanna ville vara kvar hemma. Det fick hon. Det är inte så långt till pizzerian och hon är faktiskt snart 6 år. Jag sa att hon fick lov att duka om hon ville, sen körde jag iväg med Thea o Elin.

På pizzerian fick de sina klubbor och Elin ordnade en till Hanna också, precis som hon lovat. Och jag fick vår pizza och vår sallad.

Men när jag skulle betala så blev det lite pinsamt. De tog inte kort! Det är man inte så van vid nuförtiden... Och de enda kontanter jag hade var lite skrammel i fickan... Lite jobbigt tyckte jag...

Men pizzakillen (eller pizzafarbrorn kanske skulle passa bättre. Han är klart äldre än jag) tyckte inte att det gjorde något, han känner igen mig sedan innan, för vi brukar köpa våra pizzor av honom. Så han skrev på en lapp att jag skulle betala 57:- och lade den i kassalådan. Så får jag komma dit o betala en annan gång. Snällt av honom.

När vi kom hem så hade Hanna dukat allt utom bestick :-) Hon hade också ställt fram julbordsdekorationerna de gjort på dagis. Det blev djupa tallrikar, eftersom det var de enda hon nådde, men det spelar ju mindre roll. Gick fint att äta pizzaslicar i dem :-)

Elin åt 1/4, Hanna o Thea 1/8 var och jag klämde i mig resten. Precis lagom med en pizza till oss 4 :-)

Nu ser de på barnprogram på TV med sina klubbor (Jaja, de skulle kanske sparat dem till imrogon, men är det fest så är det) och jag tänkte jag skulle komma en bit till med jobbet, men så började jag skriva här istället....

Inga kommentarer: