lördag, december 16, 2006

Grannglögg

Nu har vi just kommit hem från grannarna snett över gatan. Där har vi varit på den traditionella grannglöggen som äger rum där lördagen före varje 3:e advent. Trevligt.
Man träffar ju inte grannarna härikring så mycket på denna halvan av året. På sommaren kan man råka träffa på varandra ute, men nu är man inte ute så mycket, och så är det ju för det mesta mörkt dessutom. Särskillt som de flesta jobbar på dagarna.

Det har ätits pepparkakor, chips o godis på längden o tvären hela eftermiddagen, så det blir ingen kvällsmat idag. Så kan det bli vissa dagar...

Imorgon ska jag ha glöggmingel med mina meandi-kunder 10-12 på Café Vid Ån. Det är inte så många som sagt att de ska komma, så om du som läser har lust, så går det säkert bra att du också dyker upp. (Tror inte jag kommer att ångra det uttalandet...) Jag ska sälja ut min provkollektion till förmånliga priser, och så blir det förståss glögg o pepparkakor. Helena gör väldans goda skurna pepparkakor efter en kompis mormors recept som hon har lovat att bjuda på :-)

Inga kommentarer: