söndag, december 17, 2006

Mingel o lek

Mitt glöggmingel blev riktigt lyckat, tycker jag. Det kom som sagt inte så många, men det blev ändå ganska lagom. Jag fick sålt större delen av provkollektionen och fick dessutom några små beställningar. Trevligt med lite mingel också. :-)

Men det är bara att inse att jag inte kommer att komma upp i några 150 000 :-( Det såg ju så lovande ut i början av sässongen, ja egentligen större delen av sässongen. Men nu på slutet så har folk varit sååå dåliga på att handla. Min snittförsäljning per träff låg en bra bit över 5 000 i slutet av oktober. I november o december har jag inte haft en enda träff som kommit upp i 5 000! Stor skillnad liksom. Så snittet är nu nere på 4 800. Känns lite trist. Trist också att jag har 6 715 kvar till mitt mål. Och då har jag ändå stödhandlat lite av migsjälv... Det blir helt enkelt till att betala fullt pris för provkollektionen nästa sässong. Lite surt när jag varit så himla kaxig över att klara det.

Nåja, det är förståss inte hela världen... Nästa sässong ska jag iallafall klara 150 000!

När vi minglat klart, ätit lunch (mest vi vuxna, barnen hade fått i sig liite för mycket pepparkakor o ischoklad...) och kommit hem, så kom en dagiskompis förbi utanför med sin pappa o sin lillebror. Hanna rusade ut tillsammans med sin pappa och frågade om de ville komma in o hälsa på en stund. De kom in alla 3, men efter en stund så gick pappa o lillebror hem och Tilde fick vara själv hos kompis o leka för första gången. Hon är 3 år och leker bra med Thea. Det är lilla Thea som bestämmer och Tilde hänger med på allt. Det ser lite kul ut eftersom det syns tydligt att Tilde är äldst. De lekte fint i olika konstallationer alla 4 hela eftermiddagen utan en enda fråga om film eller spela dator :-)

Inga kommentarer: