fredag, december 22, 2006

Julstädning

Julstädning är vad vi har pysslat med här hemma idag.

Vi började plocka en del igår. Men här är myyycket att plocka och alla tycker att det är tråååkigt, så det tar sin lilla tid...

Hanna var superflitig och plockade på eget initiativ undan i princip alla leksaker i "finrummet", och det var inte lite det. Hon kan när hon vill minsann. När det gäller den vanliga kvälls-undanplockningen så brukar det utan tvekan vara Elin som är flitigast.

Nu är det mesta av leksaker o prylar undanplockade här nere och jag har dammat av lite och dammsugit. Känns bra. Nästan lite underligt med tomma golv utan vare sig dammråttor, leksaker eller matrester.... Ja, det var ett tag sedan vi städade sist....

Lite mer koncentration på övervåningen imorgon. Vi måste ju på något vis kunna klämma in oss alla 11 i TV-rummet till Kalle Anka, och det får ju gärna se någorlunda undanplockat ut då också.

Och så ska ju granen in imorgon och kläs :-)

Ska byta ut sommargardinen i köket till julgardinen också. I "finrummet" har jag tagit bort sommarblommorna som satt på gardinerna, så jag får fixa till dem lite juliga imorgon. Kanske blir det bara glitter på dem som vanligt, eller så kommer jag på något nytt... Vi får se...

Jag kollade på julgardiner på Hemtex igår, men de hade inga som jag ville ha. Det var bara långa gardiner som hänger ner bredvid fönsterna, men jag vill ha sånna som hänger uppevid längs hela fönstret. Gardinkappa heter det väl kanske. Tydligen är det helt ute, för det hittade jag som sagt inga. Annars hade jag nog slagit till på halva priset :-)

Julklappen som jag köpte till Anders i början av månaden kan jag inte hitta :-( Otroligt... Jag minns tydligt att jag lade den på ett bra ställe....

Inga kommentarer: