söndag, december 10, 2006

Lucia i kyrkan

Nu så är ett luciafirande överstökat :-)

Det gick väl hyfsat bra, även om jag kunde tycka att Hanna o Elin inte hade behövt stå o tramsa och vifta runt så mycket när de stod där framme och kanske kunde koncentrerat sig lite mer på att sjunga... Menmen, man kan väl inte begära alltför mycket av 5½-åringar, antar jag...

Thea hade inte sovit middag, så hon höll på att somna stående :-O Jag fick gå fram o hämta henne, för det hade ju inte varit så himla bra om hon trillat omkull på tegelgolvet.... Men hon piggnade till igen sen.

Men de var iallafall så söta så alla barnen i sina tärn-munderingar :-)

Efter luciatåget så gick vi till Byagården för dans kring granen, tomte med godispåsar och kaffe med lussebullar o pepparkakor. Helt traditionsenligt alltihop.

Mormor, morfar, farmor o farfar var förståss också med, både i kyrkan och på byagården.

Och på onsdag är det dax för lussefirande igen, med dagis :-)

1 kommentar:

Ina sa...

Hastigt och oväntat bytte jag adress på min blogg... Hängde inte riktigt med i vad som hände. Kom gärna dit igen, trots att adressen är annan :)

http://inatankar.blogspot.com/

Lucia... vad mysigt det låter. På onsdagmorgon, 7.15, ska vi vara på plats i kyrkan bredvid dotterns skola. Längtar...