onsdag, december 27, 2006

Ditt o datt

Ganska trist dag idag.

Men en lunch med mamma, pappa o Cilla på Vid ån lyste upp dagen iallafall :-)

Barnen var på Stora Dagiset idag. De slår ihop vårt lilla dagis med ett större lite längre bort under jul- o sommarlov. Det tycker våra barn är spännande, så därför jobbar vi i mellandagarna.

Men det tar visst på krafterna med ett nytt ställe med nya barn o nya fröknar, även om en av fröknarna var deras vanliga. Det har nämligen varit verkligen supergnälligt o bråkigt här nu innan de kom i säng. Ingen kan yla som min Elin.... Nu läser Anders saga. Han lyckades prata i telefon under hela gnäll-o-bråk-perioden (Med en en-barns-far. Jag antar att han är ännu mer övertygad om att de inte ska ha fler efter detta samtalet....), så nu fick han ta över.

Skönt att ta det lugnt här en stund nu. Men sen får jag väl plocka lite till efter julafton. Disk o skräp lite varstans känns det som...

Vi har inga planer för nyår än. Det känns lite jobbigt tycker jag egentligen, men jag har inte heller haft ork över att ta tag i detta. Min energi räcker knappt till de nödvändiga sakerna, så jag har lagt ner att försöka ta tag i sociala saker. Därför blir vi inte heller bjudna någonstans visar det sig.

Men det känns lite bättre efter att jag pratat med en kompis som inte heller har några planer, så vi ska väl iallafall hitta på något verkar det som. Dessutom stannar Cilla här nere över nyår, så hon är nog också med på något. Så, då känns det som man ska vara lite förberedd på att vi kommer att vara här på nyår och då måste juldisken vara helt väck.

Det är ju praktiskt att vara här hemma med barnen o så. Jag kommer däremt inte att ordna med någon pampig middag. Det får bli något enkelt som alla hjälps åt med, annars går det inte.

Inga kommentarer: