onsdag, december 13, 2006

Jag har ingen vidare blogg-inspiration känner jag.

Jag har varit hos kund med mitt programmeringsjobb både idag och igår. Det känns bra. Trevligt med lite folk omkring sig när man arbetar, faktiskt. Hade nästan glömt bort hur det var... Det har jag inte haft sedan före Thea.

Trevligt också att Kjell var där igår och halva idag. Han var tvungen att köra kl 11 för att hinna hem till luciafirandet i skolan 5 timmar senare. Det är ju en bit att köra...

För min del räckte det att jag körde halv fyra för att hinna i god tid till dagisets luciafirande. Det gick bra. Fast, när den fasta vikarien kom in utklädd till tomte, så lurade hon ingen.
En liten tjuvlyssning på en konversation mellan ett av dagisbarnen och hennes pappa:
"Titta vad jag fick av Jenny"
"Shh, nej, Tomten var det ju"
" Nä, Jenny!"

När Jenny sen kom tillbaks och frågade Thea vad hon fick av tomten, så sa Thea att det var du som var tomten...
Men det spelar ju mindre roll. Jag gillar ändå inte det där med att lura barnen. Det har varit morfar som varit tomte flera år i rad både på dagis och hemma nu, och det har våra barn varit helt medvetna om.

Inga kommentarer: