torsdag, maj 25, 2006

Sådärja

Nu är vi strax klara för "take off"...

Jag fick jobbat en del, men det är ganska segt jobb faktiskt. Har hittills kommit igenom 377 fälthjälpstexter av 4716! Så, som sagt, jag har att göra ett bra tag...

Jag uppdaterar en hel del av texterna. En del har egentligen rätt betydelse, men ser helt för j-iga ut. En sånhär text kan jag bara inte låta bli att skriva om t ex:

Här kan anges ett kundnummerintervall för vilket det önskas utskrift
Urk, så kan man väl inte säga!

Jag är väl lite yrkesskadad också, kan knappt läsa en bruksanvisning till något utan att bli irriterad över den dåliga svenskan... Läser då hellre på engelska, för den brukar vara bättre. Ibland är den också knasig, så då lägger jag ner helt...

Middagen blev lyckad. Laxfilé i ugnen med skivad "babysquash" och purjolök med lite vitlök i bredvid (grönsakerna från Mossagården). Till det kokt potatis (evigheter sedan vi hade det här hemma sist) och morötter och blå bands vitvinssås i tetra. Coctailtomater från Mossagården hade vi också till. Väldigt gott det hela, om jag får säga det själv :o)

Alla barnen åt bra.( Ja Anders också förståss...) Hanna vägrade bara squashen. Både H&E kommenterade som vanligt att de inte tycker om potatis, men sen åt de faktiskt upp den ändå båda två! Thea åt inte heller speciellt mycket av squashen men resten gick bra.

Men nu måste vi packa ut allt o alla i bilarna!

Inga kommentarer: