måndag, maj 29, 2006

Måndag morgon

Nu är barnen lämnade på dagis och Anders har kört til sitt jobb, så nu är här lugn o ro hemma igen.

Jag fick inte precis överdrivet mycket gjort igår. Tömde o fyllde diskmaskinen och röjde upp lite allmänt i köket och så jobbade jag ett par timmar. Men jag flydde också in i en annan verklighet ett tag med hjälp av Anne Holts bok Bortom Sanningen.

Det gör fortfarande ont i benen! Snacka om att vara otränad... Det var också väldigt längesen jag var och gympade sist... Inte har jag tagit mina nästan-varje-dag-promenader på några veckor heller :o( Får skärpa mig lite med det där och röra lite mer på mig. Jag vet ju att man får mer ork över om man gör det, och det är just vad jag skulle behöva....

Men jag får väl pallra mig ner i källaren och sätta igång en tvättmaskin och sen sätta igång o jobba. Det är ju faktiskt därför barnen är på dagis, för att jag ska jobba.

Inga kommentarer: