onsdag, maj 24, 2006

Eftermiddag

Ja, nu har jag fått mitt mail med jobb, så nu har jag att göra ett bra tag.

Inte världens roligaste jobb att kolla igenom och ev. uppdatera hjälptexter, men det är ju sånt som ska göras det med... och eftersom jag är den enda i företaget som är svensk, så får jag ju finna mig i att ta hand om alla svenska texter.

Och så skulle jag ju köra o hämta de där kläderna... så långt har jag inte kommit ännu, och nu har A redan hämtat hem H&E, fast Elin vände i dörren för att gå o leka med Emelie. Hanna stannade hellre hemma för att leka med Thea. Detta stämmer så bra överens med deras personligheter, så det var inte så förvånande precis.
En liten stund senare så ville Thea följa med A ut, medan Hanna ville stanna inne. Så hon skapar väl ännu en uppfinning, min lilla uppfinnare :o)

Hon hade gjort en duk kombinerad med ljusstake av några pappersbitar, en toarulle och ganska mycket tejp på dagis idag. Den hade hon slagit in i paket (vältejpat) och så gav hon den till mig. Kärt av henne, men tyvärr svämmar vårt hus snart över av liknande uppfinningar.... Fast man får ju ändå uppmuntra henne. En vacker dag uppfinner hon kanske något revulotionerande som hon kan ta patent på och bli miljonär av, men fram tills dess får man väl bara ha tålamod kan jag tänka....

Fast nu får jag fortsätta med de där hjälptexterna......

Inga kommentarer: