måndag, maj 29, 2006

Så var alla hemma igen

Jag har jobbat en del idag iallafall, även om det inte precis blivit 100%... Fast det är ju inte heller meningen.

Jag kom ut på en liten promenad innan jag hämtade töserna iallafall. Inte så lång, men bättre än ingen. Gick igenom byn och luktade på alla syrénerna. Ner till ån och bara kände in försommaren en liten stund. Det är härligt med årstider. Jag tycker oftast bäst om just den årstid som gäller för stunden. Nu har våren försvunnit och försommaren är här! Härligt.
Det gav mig lite energi att komma ut, precis som jag visste att det skulle :o)

Barnen o Anders är kvar ute. Jag gick där en stund och t o m grejade litegrann i rabatten. Men nu tror jag faktiskt att jag ska utnyttja min nya energi till att dammsuga innan det är dax att ordna kvällsmaten. Jag känner nämligen att dammråttorna i hörnen suger ut energi ur mig bara genom att finnas där. Ännu en sak som borde göras liksom, och som blir alltmer påtaglig ju fler dagar som går.

Inga kommentarer: