onsdag, maj 24, 2006

Onsdag

Jag lämnade de stora barnen på dagis och passade på att leverera kläder till dagismammor o grannar. Thea är hemma med Anders idag också. Hon har ingen feber idag, men hostan låter fortfarande inte bra. Nu hoppas vi bara att hon inte smittar sina syrror, så vi inte kan komma iväg på vår Oslokryssning, A o jag.

Thea har lite svårt att låta bli att komma in hit till mitt kontor när jag jobbar. Hon är ju också något envis av sig... Men, tar ut henne igen när hon kommer och upprepar att mamma jobbar och kan inte leka och att hon får prata med pappa istället. Hon lär sig väl... Hanna o Elin tror jag har förstått det där någorlunda nu. Allihop får ju öva på att låta mig vara varannan måndag när Anders har sina "pappamåndagar" och det är meningen att jag ska jobba på som vanligt.

Men annars är det mycket som är positivt med att jobba hemifrån. Särskilt om man kombinerar det med homepartyförsäljning som jag gör, så man får träffa lite folk IRL emellanåt och inte bara via mail. Dagispersonalen tror jag också uppskattar den kombinationen så jag inte pratar ihjäl dem totalt vid hämtning o lämning :o)

En av värdinnorna som jag levererade kläder till igår ringde nyss. Hon sa att hon hade fått en påse med kläder till någon som hon inte kände. *Suck!* Det var första gången som jag levererat något till fel värdinna. Typiskt att det skulle hända 3 mil härifrån bara! Jag har ju inget annat att välja på än att köra bort dit idag igen och hämta dem... Jag har ju sagt till den berörda kunden att hon kan hämta kläderna här imorgon.

Just nu väntar jag på mail med jobb från Kjell, min chef och "storebror" i Norge.
Under tiden har jag satt igång en tvättmaskin och så skriver jag ju lite här. Men jag ska nog passa på att plocka ur diskmaskinen och få lite ordning i köket medan A o T är där uppe och spelar dataspel. "Elmo har händer som klappar takt..."

Inga kommentarer: