tisdag, maj 30, 2006

Lite om kvällen o morgonen

Kvällen igår flöt på rätt bra igår tycker jag.
Hanna o Elin duschade. Det är så praktiskt, för både dem o mig, att de klarar av det helt själva nu.

Mindre praktisk är Thea som blir skogstokig om någon duschar och inte hon får göra det också, genast! Hon hade tagit av sig alla kläderna och stod och skrek på Hanna som var i duschen då. Anders fick ta ut henne, gallskrikande, och kläderna ur badrummet och klä på henne igen, fortfarande gallskrikande... Hon lugnade ner sig lite när hon fick hjälpa mig att duka fram kvällsmaten och när hon sedan fick en macka med äggröra på så var allt frid o fröjd och glada miner igen. Hon har mycket temprament, men hon är åtminstonne inte så värst långsint :o)

Detta hände givetvis samtidigt som H&E:s kompis med mamma o lillasyster var på snabbvisit och jag plockade fram kvällsmaten.

När barnen lagt sig så var det klädsortering framför "Vita Huset" som gällde.

Nu i morse när jag lämnade barnen, så var det så härligt väder, så jag gick bara hem för att byta ut tofflorna mot gympaskorna, sen gick jag den långa rundan här kring byn. Skönt.

Sen har jag äntligen fått ihop ett mail om vår sommarrea och gått igenom alla kunder och plockat ut mailadresserna till de som kryssat för att de vill ha nyheter o erbjudanden via sin email. Det tog en bra stund det... Men nu är det iallafall gjort, så nu hoppas jag att jag får in många beställningar och några nya träffar innan midsommar också kanske. Jag måste sälja för 15 000 till för att komma upp i mitt mål för denna sässongen, så jag kan inte ta semester från det jobbet än.

Nu är jag jättehungrig, så jag ska ta mig en macka och gå ner till mitt andra jobb och fortsätta med de där hjälptexterna igen.

Inga kommentarer: