fredag, oktober 19, 2007

Working girl!

Nu har jag alltså jobbat 2 dagar på mitt nya jobb.

Det går bra änsålänge. Trevliga arbetskamrater har jag fått och fin ny Hp-laptop med en fantastisk samsonite-väska till och så en ny röd mobiltelefon. Fast, telefonen är en sony ericsson... Jag har ju alltid haft Nokia förut.... Menmen, man vänjer sig väl så småningom :-)

Själva jobbet har jag väl inte kommit igång riktigt med än. Mest bara kollat runt lite och fått mig ett gäng "Ja, just det, SÅ var det ja" Det var ju några år sen jag jobbade med BaanIV. Det är en ny version nu, som visst heter LN istället, men mycket är sig väldigt likt, tycker jag.

Skönt att börja med en tvådagarsvecka! Jag är supertrött av alla nya intryck o sånt. Ungefär som barnen när de började dagis.

På måndag blir det nog lite mer "på riktigt". Då är den andre "toolsaren" Håkan tillbaks från Stockholm, och vi kan ha en ordentlig genomgång på tools-nivå.

Det där med tools är det väl bara folk som är insatta i Baan-världen som vet vad det är, kan jag tänka mig. Men det är iallafall det som jag ska jobba med. Innefattar att göra anpassningar o sånt t ex. Sånt som handlar om själva systemet, hur det fungerar o så. Typ.

Nu ska jag ta o hämta hem H&E från Kevin!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till jobbet Ulrika! Jättekul att du har börjat blogga igen =)

Ulrika sa...

Tack Erik!

Det där med bloggandet går lite upp o ner....

karin sa...

Kul med nytt jobb! Hälsa familjen, kram Karin (E)