lördag, oktober 13, 2007

Härlig höst!

Idag har det verkligen varit en härlig höstdag :-)
Hög kall luft och strålande sol för det mesta.

Barnen och jag körde till deras Mormor o Morfar i förmiddags och åt lunch där. Sen gick vi en promenad. Barnen "fastnade" vid ett murket gammalt träd som legat länge i en hästhage inte långt från Mormor o Morfars hus. Trädet förvandlades snabbt till en rymdraket och de hade så kul där. Mormor o jag stod o tittade på dem en stund medan vi funderade på vilken väg vi skulle ta hem för att fika (närmsta vägen, någon längre väg eller samma som vi kom dit kanske....). Tillslut bestämde vi oss för att det var synd att tjata bort dem därifrån för att gå hem o fika när de nu hade så roligt och när det nu var så härligt väder. Istället gick Mormor och ordnade en fikakorg medan jag lade mig i gräset och njöt av solen... eller, jag menar: medan jag passade barnen ;-) Det är verkligen skönt att de är så stora så de kan leka utan att man måste passa dem hela tiden.

Skönt var det också att sitta på en filt där i solen med kaffe o bullar!

Lite senare körde vi vidare till ett par kompisar som har en pojke som är jämngammal med H&E och en flicka som är lika gammal som T. Jag skulle lämna en laddning med meandi-kläder och då blev vi bjudna på lasagne där :-) Väldigt trevligt!
Klockan blev över 10 innan vi var hemma, och nu när jag tänker på det såhär efteråt så var det faktiskt förvånansvärt lite gnäll på barnen både när vi skulle åka därifrån och när vi kom hem. Jag måste berömma dem för det när de vaknar imorgon!

Men, nu är det nog dax att natta mig med.

1 kommentar:

Mie sa...

Låter som en riktigt härlig höstutflykt!