onsdag, oktober 10, 2007

Jajaja

Jag vet att det är typ 100 år sedan jag skrev något här.
Men eftersom det är min blogg och jag gör som jag vill i den, så behöver jag inte förklara mig eller ha dåligt samvete för det :-)

Det har varit både upp och ner den senaste tiden, men det ska jag inte gräva ner mig i nu, utan nu konstaterar jag att det just nu är en hel del upp.

Nästa torsdag börjar jag på mitt nya jobb!

Några gamla kollegor startade egen konsultfirma för några år sedan. De har frågat mig förut om jag är intresserad av att jobba för dem, men då valde jag att jobba för norrmännen o danskarna på Multiplus istället. Nyligen ringde de mig igen i samma ärende. Det känns bra för självförtroendet och självkänslan att någon ringer och tycker att man är så bra på det man gör så de vill att man ska börja jobba hos dem. Speciellt när man haft en lite kass period i livet.

Det visade sig att de öppnat kontor i Stan på ett ställe som ligger på rimligt gångavstånd från Stationen samtidigt som det är hemskt smidigt att komma dit med bil. Jag var dit och pratade med dem och sen hem o klura på vad det egentligen är jag vill med mitt liv. Fast egentligen var det inte mycket att tveka på faktiskt. Jag känner mig färdig med att gå här hemma o vara sjukskriven och jag börjar ana mitt "gamla jag" där inne under deppet. Kändes helt enkelt som precis rätt tid för att börja ett nytt jobb :-) Perfekt timing!

Jag kommer att börja på 75%. Det är ju bra att ta det liite lugnt i början iallafall efter sjukskrivningen. Dessutom vill jag ju inte släppa taget om me&i!

För övrigt trivs de stora barnen bra i skolan och Thea har inga problem att gå på dagis utan dem. Anders är för tillfället i Kina på bissniss-tripp, men kommer hem igen dagen innan jag börjar jobba och nu ska jag gå och lägga mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg att du har barn. Kika gärna in och tävla om fina barnkläder på min blogg på fredag ,alltid kul med nytt när man har flera att ta hand om :-)!