lördag, oktober 27, 2007

Lite om veckan o helgen

Min första hela vecka på jobbet har jag jobbat mina 30 timmar och varenda en av dem har varit fakturerbar :-)
Det känns riktigt bra faktiskt. Jag kom visst ihåg mer än jag trodde att jag skulle göra och lyckades till och med med några riktigt kluriga saker också :-)

Nästa vecka ska jag ut och jobba hos kund onsdag o torsdag minsann. Känns också kul. En kund som jag varit hos förut, när de var kund till den firman jag jobbade för då. Men det var ju några år sen...

Igår fyllde mamma år, så vi var där på kalas idag. Igår kväll tog jag äntligen tag i att ordna present till henne. Ungefär 20 över 7 gick jag in på Center Syd och hade alltså ca 40 min på mig innan alla affärerna stängde. Man jobbar ju bäst med lite press...

Jag hade en liten idé i bakhuvudet om att barnen o jag skulle pyssla ihop några öronclips till henne, för det var det enda hon önskade sig, och det brukar vara så svårt att hitta några som är bra. Efter en stunds botaniserande på Panduro Hobby så kom jag ut med en påse med 5 par "öronclipsbaksidor" (hette helt säkert något annat, men vet inte vad), Såndär lera som man bakar i ugnen i många färger, ganska stora glaspärlor i många färger, pyttesmå glittriga plastpärlor också i många färger, några väl utvalda blå stora fyrkantiga och platta glaspärlor och stora runda snäckskalsbitar i grön ton.

Detta pysslade barnen o jag ihop 5 par clips i helt unik design :-)
Barnen gjorde stommar i lera som de tryckte fast pärlor i och gräddade i ugnen. Pärlorna satt förvånansvärt bra fast efteråt. Sedan limmade vi fast baksidorna med limpistol. De satt däremot förvånansvärt dåligt.... menmen, man kan ju inte få allt...
Jag skippade leran och gjorde ett par av de blå glaspärlorna och ett par av snäckskalscirklarna. Tyvärr var det ett hål borrat i varje snäckskal (för de var väl tänkta att göra halsband av antar jag) så jag limmade fast en av barnens gröna glaspärlor för att dölja hålet.

Alltihop blev faktiskt riktigt bra, om jag får säga det själv :-)

Sedan hann vi åka o kolla på husvagnar innan vi åkte till Mamma o Pappa.

Detta var egentligen mer än vad jag orkade med efter en veckas jobb märkte jag. Kände mig jättetrött och överkänslig mot barnen :-(

Hoppas det blir lugnare imorgon, trots tvätt, städ, klädleverans och me&i-träff.....

Inga kommentarer: