tisdag, oktober 16, 2007

Olika dagar

Igår gjorde jag i princip nada.

Diskmaskinen var full av diskad disk och diskbänken lika full av odiskad disk. Tvättkorgarna var fulla med ren tvätt som borde sorteras och tvättstugan, badrumsgolvet och barnens rum var fullt med tvätt som borde tvättas. Alla golv behövdes dammsugas och badrummet städas. Bara för att nämna några saker....

Inget av det gjorde jag något åt igår. Jag fixade frukost till mig o barnen och ordnade iväg barnen till buss o dagis. När jag kom hem satte jag mig här o klickade lite, utan att göra något vettigt och sen gick jag upp o lade mig för att vila en stund för jag var så trött. Somnade och vaknade inte förrän klockan var över 12!
Åt lite mat, gick min runda, hämtade ett paket på Preem med min nya ljuvliga Lurv-jacka. Sen hämtade jag barnen, och så for vi iväg till badet.

Hanna o Elin fixade hur bra som hellst att sitta i cafeterian och äta korv och rita medan Thea o jag var på plask-o-lek. Sen när det var deras tur så fick de en femma till skåpet och så klarade de ombytning o dusch själva :-) De blev bara liite sena. Ombytningen efteråt tog ganska lång tid och Thea var ganska heltrött på cafeterian när de väl var klara, men de klarade det! De är visst stora flickor nu :-)

När vi kom hem verkade alla vara riktigt trötta o jobbiga. De pratade lite med sin pappa över Skype, men de var så stirriga allihop så det var nog ingen som fick speciellt mycket ut av det är jag rädd. Jag fick i dem vars en macka, och sen var det marsch i säng! Elin brast i gråt för hon ville _inte_ gå och lägga sig. Hon var ju så piiiiiiigg. Fast hela hon utstrålade verkligen trötthet, så det kunde nästan varit komiskt att se o höra henne, om jag inte själv hade varit så trött o irriterad. Jag tror att de allihop somnade före 8.

Jag var inte speciellt nöjd med den dagen kan jag säga. Lurven o badet var bra, men det var allt.

---

Idag däremot så lyckades jag fixa nästan allt som jag skrev här ovanför, utom städningen av badrummet. Dessutom gick jag min runda, handlade lite, hämtade H&E och hann i tid till Theas danslek, även om det blev lite stressigt när jag var hem om och bytte barn i bilen :-)

Farmor o Farfar hade hämtat Thea och passade de stora barnen medan Thea o jag dansade o lekte, och sen åt de också kvällsmat här. Igår hade jag inte orkat tänka tanken att ha någon annan än barnen här hemma, men idag var det absolut inget problem.

Så olika det kan vara!
Lite trött o gnälligt var det vid läggningen idag med, förståss, men vi kom igenom det ändå.

Hanna hade slagit munnen på fritidsgympan idag, så det blödde från underläppen, överläppen och tandköttet precis ovanför den högra framtanden. Det hade gått över nästan helt när T o jag kom hem igen, men det är lite otrevligt när tänderna är inblandade. Den känns inte lös iallafall.
Men jag ska nog ändå ringa tandläkaren imorgon, för säkerhets skull.

Inga kommentarer: