fredag, augusti 25, 2006

Fredag igen

Tänk att man blir lika förvånad hela tiden över hur fort tiden går!
Man borde ju vänja sig...

Jag ska i fortsättningen sluta kommentera hur fort tiden går och istället se det som den självklarhet det är!

Veckan har gått och jag har inte dammsugit. Precis som så många andra veckor. Trots att jag hela tiden tänker att när jag nu jobbar hemifrån så kan jag ju hinna med att gå över golven med dammsugarslangen då och då i veckan, så man inte behöver göra det i helgen... men inte. Fast, det är förståss mycket kvar av dagen fortfarande, så vem vet...

Jag har varit på två träffar i veckan. Så olika de kan vara. Den ena, i onsdags, var här i byn, så jag lastade mina grejor på barnvagnen och promenerade dit. Där var bara mammor från byn, så jag kände dem allihop. De köpte inte överdrivet mycket precis, men jag fick en lagom dos med byskvaller och en fantastiskt god kaka.

Den andra, i går, fick jag köra bil i en halvtimme för att komma till. Värdinnan bodde i en stor tjusig villa med stor pool på baksidan. Och då pratar jag inte om en såndär rund o blå som "alla" har, utan en kaklad nersänkt och STOR pool. Det tyckte jag såg lovande ut. Hon hade också handlat ganska bra på träffen där jag träffade henne första gången i våras. En av gästerna var min bästa kund, som handlade för 5000 till sin son i våras... Resten av dem var me&i-nybörjare. Men det visade sig snart att de gillade vad de såg och att de inte behövde fundera alltför mycket över priserna. De flesta handlade för en dryg 1000-lapp var :o) Jag har helt klart kommit in i rätt gäng i den byn!

Alltså den första träffen gav inte så stor förtjänst i pengar, men jag behövde inte lägga en krona på bensin och det var trevligt att träffa folket där. På den andra var det roligt att de handlade mycket och var positiva, men jag kände dem ju inte, medan de allihop kände varandra, så jag dröjde inte kvar någon längre stund. Hade ju en bit att köra också. Bra träffar båda två på sitt sätt :o)

Imorgon är det bussutflykt med dagis på förmiddagen och på eftermiddagen/kvällen blir det 2-årskalas för Anders kusinbarn. Förhoppningsvis får vi också träffa Anders andra alldeles nya kusinbarn om de kommer ner från Stockholm.

Och på söndag ska jag på träff igen på eftermiddagen. Det ska bli kul, för värdinnan är verkligen entusiastisk över våra kläder :o) Det är första gången hon är värdinna, så jag hoppas hon har smittat sina vänner med sin entusiasm :o)

Inga kommentarer: